Elävää historiaa Kustaan sota -pakopelissä

 

Anjalan kartanossa on 1700-luvun lopulla tapahtunut merkittäviä historiallisia käänteitä, joihin pääsee nyt tutustumaan pelaamalla pakopeliä ja tutkimalla lisättyä todellisuutta!

Pelissä on tarkoitus selvittää mitä Anjalan kartanossa on tapahtunut yli 200 vuotta sitten. Rakennus oli keskeinen paikka tapahtumaketjussa, kun suomalaiset ja ruotsalaiset upseerit nousivat kapinaan Kustaa III:n laittomia sotatoimia vastaan ja vaativat rauhan palauttamista. Näin syntyi Anjalan liitto.

Kartanoon sijoittuva peli sisältää historiallisen tarinan lisäksi mukaansatempaavia tehtäviä ja lukittuja kätköjä, jotka haastavat pelaajat tutkimaan tätä kiehtovaa vanhaa rakennusta. Mielenkiintoisen lisän peliin tuo nykyaikainen virtuaalinen sisältö, niin sanottu lisätty todellisuus, jota tutkitaan älypuhelimen avulla.

Pakopeli on varattavissa Regames-sivuston sekä Nuorisokeskus Anjalan toimiston (puh. 040 540 0049 tai nuorisokeskusanjala@ankkapurha.fi) kautta.